lördag 25 april 2015

SETT på #SETT2015 - Allmänt om tisdagen den 14 april

Tidigt på morgonen den 14 april reste jag och min chef till Stockholm för att besöka SETT-dagarna 2015 i Kista. För mig var det första besöket på SETT och självklart hade jag höga förväntningar på mina två dagar där.

Eftersom jag studerat programmet redan innan jag åkte iväg, visste jag på ett ungefär vilka föreläsningar jag ville besöka. Någon varnade om att populära föreläsningar snabbt blev fulla så jag var förberedd på att i god tid infinna mig i föreläsningssalen. Detta var en bra strategi och jag kom in på alla föreläsningar jag ville besöka, även om det var nästan som sista deltagare på Fröken Flipps föreläsning.

Programmet jag valt för tisdagen såg ut som följande (och då fick jag så klart välja bort många intressanta föreläsningar...):



Själva mässdelen gick jag runt och kikade på mellan föreläsningarna och eftersom en del av föreläsningarna gav tips på resurser som fanns representerade på mässan blev det en del matnyttigt jag tog med mig från mässan också.

Min chef följde ledningsspåret och därför sågs vi endast en kort tid vid lunch och kunde utbyta tankar om vad vi varit med om. Ett intryck från första dagen var att jag gärna skulle haft kolleger med mig - både för att utbyta tankar med, där och då, och för att ha haft möjlighet att täcka in fler föreläsningar. Från Kalmarsunds gymnasieförbund fanns fler deltagare och det hade varit roligt med en samordning för utbyte, ungefär som vid BETT-mässan. Nu blev SETT en fantastisk upplevelse ändå. Eftersom jag periodvis varit mycket aktiv twittrare nätverkade jag både via Twitter och live under dagarna. Roligt att se både följare och de jag följer IRL.

Jag kommer att presentera föreläsningarna i varsitt blogginlägg eftersom varje föreläsning har sitt tema och sina guldkorn.

Hoppas du med mina blogginlägg kan dela en del av mina intryck från SETT.

Trevlig läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar