onsdag 13 november 2013

Välkommen in i mitt klassrum och min lärarvardag

Jag har bloggat sedan 2005, men aldrig med jobbet i fokus. Kanske är det jante som spelar in och som har gjort att jag inte delat mer av det jag gör i mitt arbete. Vem skulle vara intresserad av vad jag gör, liksom?!

Inte heller trodde jag väl att jag skulle återuppta bloggandet för detta ändamål. Blogg för mig har känts relativt passé måste jag erkänna. Det är framförallt på Twitter jag känner att jag har värdefulla utbyten, och i mer informella sammanhang med kolleger från hela världen.

Men eftersom många lärare bloggar  nu och det finns ett behov av att uttrycka mer än det som ryms inom 140 tecken för mig just nu, så får det bli en blogg igen.

Syftet med bloggen är att vara ett reflektionshjälpmedel i arbetet med Arete meriteringsprogram fram till februari, en del i kursen det digitala skollyftet och för att kollegialt dela idéer och erfarenheter.

Varmt välkommen du som hittat hit!

Maria Olsén

@TeacherMe2
Ölands Gymnasium


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar